torsdag 22 november 2012

Rundgång Rekords!





Nu känner jag att jag måste får ur mig lite info om skivbolaget Rundgång Rekords. 

Uppgång & Fall sjuan släpptes ju tidigare i år och blev startskottet. 

Nästa släpp som är planerat blir en splitsjua med Malmö Doombandet Suma och norska Årabrot som en gång i tiden spelade live i butiken (det var de som rev halva inredningen på första accordet under soundcheck). Denna sjua kommer Tiki-Pete screen
trycka omslag till i sann Speakerphone-anda!

Sen håller jag på att samla ihop outgivna låtar från Malmö-Lund, inspelade mellan 1978-1987. Det är mest låtar i new wave/post-punk stil. Detta kommer sen släppas på en vinylsamling, nästa år. Känner ni nån eller spelade ni i nått band på den tiden och har låtar, så lämna gärna in till mig!

Snart kommer jag gå ut med två projekt till som är planerade till nästa år.

Ska bli kul detta!

Filmklippet: Hennes Guldkantade Byxor fr Lund, dessa hoppas jag kommer med på samlingen!

Inga kommentarer: