onsdag 30 juni 2010

Och så ett ögonvittne...

Visade sig att en vän till mig var där redan 1989, vad minns han, dock enbart 16 år gammal och punkare!

"Väldigt luddigt"

"Rövsvett på Dansbanan! Jag, Martin Punk å en kille som är död nu från Gävle som kallades Slaktarn höll i varanda i publikvågorna. Å höll i varandra å dom närmaste när vi hjälpte folk som trillade! Fett som fan!"

"Och ett annat trevligt minne från 1994! Jag slinker in på Lloyd Cole på Hawaii, på väg till Teaterladan och Terrorvision å blir fast för han var lysande, så jag får springa till Ladan bara för att komma lagom till Terrorvisions extra nr, deras då nya singel "Bapa Oh Ap" Eller vad den heter. Och blev helt överkörd."


Bilden föreställer Rövsvett!


Mina minnen från mitt första år -93 var att en vän fick släpa mig till Sultans Of Ping för jag var för full för att gå, men envisades om att se dem. Sen minns jag även att jag tappade ena skon på Carter USM och att en kille stod och pogosparkade på mig hela tiden.


Hultsfred 1987:


Gå in och läs detta från en annan som var där 1987, fy tusan tänk att få se Jesus och My Bloody och PIL.

Inga kommentarer: