fredag 15 januari 2010

Gustaf Heden & Distracting Noises




Jag får en hel del mail från band som vill komma och spela antingen i butiken eller i Malmö och oftast så blir det inget av. För några dagar sedan fick jag dock ett mail som fick mig att höja på ögonbrynen, i det stod det bl.a:

"Jag heter Gustaf Heden, soloartist verksam i New York och är hemma ett par månader för att mastra min debutskiva som jag spelade in i Edinburgh med the Fire Engines, samt för att förhoppningsvis göra en video med Andreas Nilsson."

The Fire Engines!!! Detta legendriska skottska band! Han har spelat in med dem, oj oj oj. Direkt svarade jag och nu hoppas jag på en kväll i februari på Babel...vi får se.

Gå in på hans myspace och lyssna, jag tänker på Television Personalities, Pete Doherty, Fire Engines (såklart) och Adam Green. Min favorit är låten Fucking Hippies.


Inga kommentarer: