tisdag 5 januari 2010

Årets skivor 2009: Dennis Lood




Då var det min egna tur att avslöja min lista, tror det eller ej men jag har aldrig gjort en årsbästalista innan... i år ville jag testa. Och då peppade jag andra oxå, så det blev en årsbästa överdos, sån är jag! Jag är inte helt säker på såklart om jag har placerat allt rätt, men allt finns med som betydde nått för mig 2009. Och ja, jag vet att många av mina vänner och jag har skivor som sammanfaller, det är oundvikligt. En sak till, i sista sekunden bytte jag nummer 1 på listan. Taken By Trees skiva har betytt så oehört mycket för mig under hösten så jag var bara tvungen!

2009 enligt mig:

1. Taken By Trees - East Of Eden
2. Animal Collective - Merriweather Post Pavilion
3. A Place To Bury Strangers - Exploding Head
4. Fontän - Winterwhila
5. The Very Best - Warm heart of Africa
6. Health - Get color
7. Wooden Shjips - Dos
8. Crystal Stilts - Alight Of Night (kom visst 2008...men skit samma)
9. Blank Dogs - Under and under
10. The Bear Quartet - 89

11. The Emperor Machine - Space beyond the egg
12. Simian Mobile Disco - Temporary Pleasure
13. Jack Penate - Everything is new
14. DD/MM/YYYY - Black Square
15. The Fine Art Showcase - Dolophine Smile
16. These Are Powers - All Aboard Future
17. Shogun Kunitoki - Vinonaamakasio
18. The Pains Of Being Pure At Heart - s/t
19. Fire! - You Liked Me Five Minutes Ago
20. Makthaverskan - s/t

21. Telepathe - Dance Mother
22. Fever Ray - s/t
23. Jamie T - Kings & Queens
24. The XX - XX
25. bob hund - Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk

Bara för att demonstrera hur svårt det här är så kommer här en lista på band som kunde varit med, antingen har jag inte hunnit lyssna in mig eller så har jag upptäckt dem lite försent eller så försvann de bara ur minnet när listan gjordes:

Fuck Buttons, Crystal Antlers, AA Bondy, Dirty Projectors, Corridor,
Ganglians, Pollyester, Girls, Oneida, OM, Lovvers, Wavves, Yacht,
Pterodactyl, Neon Indian, Japandroids, Sonic Youth, Matt & Kim,
Pictureplane, Skriet, Mi Ami, Atlas Sound, Memory Tapes, CFCF,
Audionom, The Field, Crepes, Big Pink, Empire Of The Sun,
Times New Viking, Skriet, Junior Boys

Av: Dennis Lood



Inga kommentarer: