måndag 28 december 2009

Årets skivor 2009: Håkan Thörn




När jag första gången träffade Håkan, vilket självklart var på Rundgång någon av de första månaderna vi hade öppet, så jobbade han på Musikbyrån. Detta fina program som SVT tyvärr lade ner, många av mina kunder fick ju tips via dem och sen var det bara för mig att ta in dessa skivor...ja ja tider förändras. Håkan har även han blivit en vän till mig och det är alltid lika kul att dela dj-bås med honom eller trigga igång hans musiknörderi. Håkan är den enda av mina vänner som kan texten till båda av Dr Bombays hits...


År 2009:


1. Animal Collective "Merriweather Post Pavillion"

2. Bill Callahan "Sometimes I Wish I Were An Eagle"

3. Girls "Album"

4. Taken By Trees "East Of Eden"

5. Wilco "Wilco (the album)"

6. The XX "The XX"

7. The Very Best "Warm Heart Of Africa"

8. El Perro Del Mar "Love Is Not Pop"

9. Anna Järvinen "Man Var Bland Molnen"

10. Dirty Projectors "Bitte Orca"

11. Phoenix "Wolfgang Amadeus Phoenix"

12. YACHT "See Mystery Lights"

13. Grizzly Bear "Veckatimest"

14. The Pains of Being Pure at Heart "The Pains of Being Pure at Heart"

15. Jenny Wilson "Hardships!"

16. Local Natives "Gorilla Manor"

17. Empire Of The Sun "Walking On A Dream"

18. Jack Peñate "Everything is new"

19. Deportees "Under The Pavement - The Beach"

20. Peter Doherty "Grace/Wastelands"

21. Atlas Sound “Logos”

22. Memory Tapes “Memory Tapes”

23. Miike Snow "Miike Snow"

24. Monsters of Folk "Monsters of Folk"

25. bob hund "Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk"


Av Håkan Thörn

2 kommentarer:

Håkan sa...

Hädelse! Hur vågar du påstå att jag kan texterna till Dr Bombays hits... Jag vägrar befatta mig med den typen av musik! Däremot kan jag citera Scatman Johns finaste bidrag till rockhistorien. Men det är ju förstås en HEEELT annan sak.

RUNDGÅNG sa...

hahaha!!!

Inga kommentarer på detta utbrott!