onsdag 9 september 2009

På lördag på Babel! Hacienda!


FACTORY! Ett av världens bästa skivbolag genom tiderna. Senare hälften av åttiotalet startade de Hacienda, en klubb i Manchester där hela Madchester vågen började. På lördag firar Babel 1-år med att bjuda in FAC 51 Hacienda, som är en turnérande version av Haciendaklubben från då. Andrew Weatherhall var residentdj där, han är mest känd för sitt arbete med Primal Screams, Screamadelica platta. Och jag minns hur mycket jag gillade andra grejjer han låg bakom tidigt 90-tal, One Dove tex. eller hans egna band Sabres Of Paradise (som låg på skivbolaget Warp).

Jag är oxå inbjuden att spela skivor denna kväll i lilla baren, tillsammans med bla Klubb Decades mfl (se flyer ovan). Tänkte här och nu lista lite låtar jag ska spela då:

* New Order - Everythings Gone Green
* Stockholm Monsters - Your Uniform
* The Durutti Column - Missing Boy
* Streetlife - Act on Instinct
* Section 25 - Looking From A Hilltop
ok jag vet, bara Factory släpp, men även lite nytt då:
* Padded Cell - Word Of Mouth
* Cap Pas Cap - We Are Men
* Emperor Machine - Your Clapper
* Cut City - Departure In particular
* Holy Fuck - Milkshake

Vi ses där!

Inga kommentarer: