lördag 1 december 2007

"Jag köper alla mina Vit Päls skivor på Rundgång."

"Jag hade en period för ett par år sen när jag varje vecka gick till Rundgång och bläddrade genom demoavdelningen. Jag hittade alltid någon skiva som jag köpte utan att ha lyssnat på den innan. Självklart blev det då en hel del tvivelaktig musik men ofta så hade jag tur som en gång när jag hittade en Vit päls-skiva.
Jag blev väldigt förtjust och tyckte det lät som en blandning av Hefner och Jonathan Richman. Efteråt så har jag förstått att dom har sitt eget sound och låter som Vit Päls. Jag fastnade för alla låtarna på skivan och än idag är det en av mina favoritskivor. Konstigt nog fick jag senare reda på att dom låg på min kompis skivbolag Canarie records, men det visste jag inte när jag köpte den.
Jag har gjort det till en tradition därefter att jag köper alla mina Vit Päls skivor på Rundgång. Förutom den senaste skivan som jag köpte i handen av sångaren Calle på nyårsafton 2006/2007. Jag har också sett Pälsen live ett antal gånger under åren som gått. Nu senast i Stockholm men man kan säga att cirkeln var sluten när jag i våras såg dom live på Rundgång."


/Martin Jönsson (http://radiosidekick.blogspot.com)

Inga kommentarer: